Raadsvergadering en raadsbijeenkomst op 24 februari 2020

Het besluitvormingsproces in de gemeente Olst-Wijhe kent maximaal drie fases. In de Beeldvormende raadsbijeenkomst wordt in een rondetafelgesprek onder leiding van een externe voorzitter informatie ingewonnen over een onderwerp.Raadsleden krijgen zo een goed beeld van het onderwerp en zijn voldoende geïnformeerd om een standpunt in te nemen. Er neemt één lid per fractie deel en de inwoners die willen meepraten zitten hierbij aan tafel. Aan het eind van deze bijeenkomst wordt vastgesteld of het voorstel door kan naar een oordeelsvormende raadsbijeenkomst.

In de Oordeelsvormende bijeenkomst wordt het debat gevoerd. Onder leiding van een externe voorzitter discussiëren de raadsleden met elkaar over het voorlopige standpunt. Inspreken is in deze bijeenkomst alleen mogelijk over onderwerpen die niet in een beeldvormende vergadering zijn behandeld en over onderwerpen die niet op de agenda staan. In de Besluitvormende vergadering worden de beslissingen genomen. Dit is de formele raadsvergadering onder voorzitterschap van de burgemeester.

Op 24 februari 2020 begint om 19.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis in Wijhe een besluitvormende raadsvergadering.

3. Voorstel tot onderzoek geloofsbrief/toelating nieuw benoemd lid van de raad.
  4. Beëdiging van de heer S.J. Eenkhoorn als lid van de raad van de gemeente Olst-Wijhe.
  5. Vragenronde raadsleden.
  6. Vaststellen van de besluitenlijst van de openbare raadsvergadering d.d. 3 februari 2020.
  8. Spreekrecht inwoners.
  10. Voorstel tot opheffing geheimhouding informatie verkenning woningbouw.
  11. Voorstel tot aanwijzing percelen Wet voorkeursrecht gemeenten Wijhe Zuid.

U kunt tijdens de raadsvergadering inspreken over agendapunt 11. Wilt u inspreken? Meld u zich dan uiterlijk maandag 24 februari om 12.00 uur aan bij de griffier via telefoonnummer 14 0570.

Aansluitend begint om 20.00 uur (of later als de besluitvormende raadsvergadering daartoe aanleiding geeft) een beeldvormende raadsbijeenkomst.

3. Voorstel Ruimtelijke visie duurzame energie met wind en zon.

Aanmelden om in te spreken is niet meer mogelijk voor de beeldvormende raadsbijeenkomst.

Een toelichting op de te behandelen agendapunten in beide vergaderingen vindt u in het Vergaderschema.

Live volgen

U kunt de gemeenteraadsvergadering live volgen.