Besluitvormende raadsvergadering 20 april 2020

Op 20 april om 20.00 uur vindt er een korte besluitvormende raadsvergadering plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Wijhe. Deze vergadering vindt plaats zonder publiek. Een minimale meerderheid van de gemeenteraad (9 personen), de voorzitter en de griffier nemen plaats aan de raadstafel, waarbij uiteraard 1,5 meter afstand tot elkaar in acht wordt genomen. Een meerderheid van raadsleden is wettelijk nodig om besluiten te kunnen nemen.

De gemeenteraad en de raadsgriffie onderzoeken de mogelijkheden voor digitaal vergaderen met live-uitzending. We hopen hier snel goed nieuws over te kunnen melden.

2. Vaststellen agenda.*
  3. Vragenronde raadsleden.
  4. Vaststellen van de besluitenlijst van de openbare raadsvergadering d.d. 9 maart 2020.
  7. Voorstel tot aanwijzing gemeentelijk vertegenwoordiger in het Toezichthoudend orgaan De Mare.
  8. Voorstel tot het Versterken van de verbinding van IJsselfront naar centrum Olst en versterken IJsselfront.
  9. Voorstel tot het gewijzigd vaststellen van het bestemmingsplan Boskamp, Boskamp 47.
  10. Voorstel tot het vaststellen van de Verordening geurhinder en veehouderij Boskamp 2019.
  11. Voorstel tot het vaststellen van de Nota van uitgangspunten voor het Omgevingsplan dorpen en buurtschappen.

* Vanwege de coronacrisis zijn de agendapunten 9, 10 en 11 niet eerst in een oordeelsvormende vergadering besproken. De raadsleden hebben voorafgaand aan deze vergadering aangegeven of zij nu een besluit kunnen nemen over deze onderwerpen zonder oordeelsvormend hierover gesproken te hebben. Op basis daarvan wordt de agenda vastgesteld.

Inspreken

Omdat punt 9,10 en 11 niet oordeelsvormend zijn besproken, heeft u geen kans gehad om in te spreken. Wilt u een inspraakreactie geven op (een van) de genoemde punten, dan kunt u deze mailen naar de griffie. Uw reactie wordt gedeeld met de raadsleden.

Live meekijken

Vanwege de coronacrisis is deze vergadering voor toehoorders alleen online te volgen.