Raadsvergadering 15 februari 2021

Het besluitvormingsproces in de gemeente Olst-Wijhe kent maximaal drie fases. In de Beeldvormende raadsbijeenkomst wordt in een rondetafelgesprek onder leiding van een externe voorzitter informatie ingewonnen over een onderwerp. Raadsleden krijgen zo een goed beeld van het onderwerp en zijn voldoende geïnformeerd om een standpunt in te nemen. Er neemt één lid per fractie deel. Aan het eind van deze bijeenkomst wordt vastgesteld of het voorstel door kan naar een oordeelsvormende raadsbijeenkomst. In de Oordeelsvormende bijeenkomst wordt het debat gevoerd. Onder leiding van een externe voorzitter discussiëren de raadsleden met elkaar over het voorlopige standpunt. Inspreken is in deze bijeenkomst alleen mogelijk over onderwerpen die niet in een beeldvormende vergadering zijn behandeld en over niet op de agenda staande onderwerpen. In de Besluitvormende vergadering worden de beslissingen genomen. Dit is de formele raadsvergadering onder voorzitterschap van de burgemeester.

Op 15 februari 2021 vindt er om 20.00 uur een digitale besluitvormende raadsvergadering plaats.

Agenda besluitvormende raadsvergadering

4. Voorstel tot het gewijzigd vaststellen van het bestemmingsplan Buitengebied, Hamelweg 16.
  5. Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Boerlestraat 15 en 15a Wijhe
  6. Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Buitengebied, Fortmonderweg 21 en De Wellenberg 2.

Spreekrecht

Wilt u inspreken over (een van) de agendapunten 4 tot en met 6? Meldt u dit dan uiterlijk op de dag van de vergadering om 12.00 uur via griffie@olst-wijhe.nl. Samen bekijken we op welke manier uw inspraak kan worden vormgegeven.

Een toelichting op de te behandelen agendapunten in de vergaderingen vindt u op gemeenteraad.olst-wijhe.nl bij Vergaderschema.

Live volgen

U kunt de gemeenteraadsvergadering live volgen op gemeenteraad.olst-wijhe.nl. U vindt op deze website meer informatie over de gemeenteraad en de raadsvergaderingen.