Raadsvergadering 12 april 2021

Volgende week maandagavond vergadert de gemeenteraad in twee rondes.

In de eerste ronde is de oordeelsvormende raadsbijeenkomst. Hierin debatteren de raadsleden met elkaar om te komen tot een standpunt over een onderwerp. In de tweede ronde is de besluitvormende raadsvergadering. Hierin neemt de raad formeel de besluiten.

Agenda oordeelsvormende bijeenkomst

1. Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. Spreekrecht inwoners
  4. Voorstel om in te stemmen met het Hoofdlijnenakkoord RES West-Overijssel*
  5. Voorstel tot het vaststellen van de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuur (AVOI) Olst-Wijhe 2021 en daarmee de AVOI Olst-Wijhe 2015 in te trekken*
  6. Voorstel tot het vaststellen van de notitie Maatschappelijk herstel en nazorg na corona*
  7. Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Buitengebied, Kappeweg 12*
  8. Voorstel tot het gewijzigd vaststellen van het bestemmingsplan Buitengebied Olst-Wijhe*
  9. Voorstel tot het verhogen van de leges camperplaatsen en passantenhaven*
  10. Sluiting

*Afhankelijk van de bespreking gaan deze punten al dan niet meteen door naar de aansluitende besluitvormende vergadering. De raad besluit op 26 april over het hoofdlijnenakkoord RES.

Agenda besluitvormende raadsvergadering

1. Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. Vragenronde raadsleden
  4. Mededelingen
  5. Ingekomen stukken (brieven van inwoners en instanties aan de raad)
  6. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  7. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  8. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  9. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  10. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  11. Sluiting

Tijdens de oordeelsvormende raadsbijeenkomst kun je inspreken over de agendapunten 4 tot en met 9 of over onderwerpen die niet op de agenda staan (dat kan bij agendapunt 3). Wil je gebruikmaken van het spreekrecht? Neem dan uiterlijk voor 12.00 uur op de dag van de vergadering contact op met de griffie via griffie@olst-wijhe.nl. De volledige agenda en bijbehorende stukken vind je op de gemeenteraad website.

Vanwege de coronacrisis laten wij geen toehoorders toe in de raadzaal. De gemeenteraadsvergadering is wel te volgen via de livestream op de website. De oordeelsvormende raadsbijeenkomst begint om 20.00 uur, de besluitvormende raadsvergadering om 22.00 uur (of later als de eerste bijeenkomst uitloopt).