Agenda raadsvergadering 31 mei

Volgende week maandag vergadert de gemeenteraad in twee rondes. De oordeelsvormende raadsbijeenkomst en de besluitvormende raadsvergadering.

Oordeelsvormende raadsbijeenkomst

Hierin debatteren de raadsleden met elkaar om te komen tot een standpunt over een onderwerp. Op de agenda:

1. Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. Spreekrecht inwoners
  4. Voorstel tot het mogelijk maken van kindcentrum Wijhe, in het kader van Scholen voor morgen Olst-Wijhe
  5. *Voorstel tot het vernieuwen van de regionale samenwerking beschermd wonen en maatschappelijke opvang
  6. *Voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Buitengebied, Vettewinkelweg 3 en De Wesenberg 8 Wijhe
  7. *Nota reserves en voorzieningen
  8. Sluiting

* Afhankelijk van de bespreking kunnen deze punten al dan niet meteen door naar de aansluitende besluitvormende vergadering. Besluitvorming over het kindcentrum Wijhe vindt op 14 juni plaats.

Besluitvormende raadsvergadering

Hierin worden de formele raadsbesluiten genomen. Op de agenda:

1. Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. Vragenronde raadsleden
  4. Vaststellen van de besluitenlijst van de openbare raadsvergadering d.d. 26 april 2021
  5. Mededelingen
  6. Ingekomen stukken (brieven van inwoners en instanties aan de raad)
  7. Onderzoeksrapport ‘Digitale dienstverlening’ rekenkamercommissie Olst-Wijhe (dit is op 29 maart al beeld- en oordeelsvormend besproken door de gemeenteraad)
  8. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  9. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  10. Afhankelijk van de bespreking in de oordeelsvormende raadsbijeenkomst
  11. Sluiting

Tijdens de oordeelsvormende raadsbijeenkomst kun je inspreken over de agendapunten 5 tot en met 7 of over onderwerpen die niet op de agenda staan (dat kan bij agendapunt 3). Inspreken over agendapunt 4 is niet mogelijk omdat dit onderwerp op 10 mei beeldvormend is besproken waarbij er al mogelijkheid was tot mee-/inspreken. Wil je gebruikmaken van het spreekrecht, neem dan uiterlijk voor 12.00 uur op de dag van de vergadering contact op per mail met de griffie.