Besluitenlijst raadsvergadering 1 juli 2024

De gemeenteraad besloot in zijn openbare vergadering van 1 juli 2024:

1. Een zienswijze in te dienen op de concept begroting Veiligheidsregio IJsselland 2025. Een amendement Overhead over de top van de PvdA werd aangenomen met 10 stemmen voor (PvdA, VVD, GroenLinks, D66 en PvdA) en 5 stemmen tegen (Gemeentebelangen en CDA).
  2. De jaarrekening en het jaarverslag 2023 gewijzigd vast te stellen. Een amendement Jaarrekening van VDD, Gemeentebelangen, CDA en PvdS werd aangenomen met 11 stemmen voor en 5 stemmen tegen.
  3. Kennis te nemen van de eerste bestuursrapportage 2024 en vaststelling van een bijbehorende begrotingswijziging.
  4. In te stemmen met de gewijzigde Kadernota 2025-2028. Een amendement van Gemeentebelangen, VVD, CDA en PvdS werd aangenomen met 14 stemmen voor en 2 stemmen tegen (GroenLinks).
    Een motie over marktconforme sta- en liggelden Loswal van alle fracties werd unaniem aangenomen.
    Een motie over het verhogen van de kostendekkendheid leges van VVD, Gemeentebelangen, CDA en PvdS werd unaniem aangenomen.
    Een motie over personeelskosten van CDA, Gemeentebelangen, VVD, PvdS en PvdA werd aangenomen met 15 stemmen voor en 1 tegen (D66).
    Een motie Groen is Olst-Wijhe van CDA, GroenLinks, D66, PvdA en PvdS werd aangenomen met 15 stemmen voor en 1 stem tegen (Gemeentebelangen).
  5. De besluitenlijst van de raadsvergadering van 10 juni 2024 vast te stellen.

De volledige teksten van de amendementen en moties staan in het Vergaderschema bij het agendapunt.

Vragen? Neem dan contact op met Anne-Marie Holleman via griffie@olst-wijhe.nl